W przypadku ciągników jest wiele elementów, które podlegają wymianie. Jednym z nich są oszklenia kabiny operatora. Szyba podwójnie klejona często ulega zniszczeniu podczas pracy. Choć podczas uszkodzeń mechanicznych szyba jest odporna na odpryski, a jej rozbicie wymaga dużej siły, szyba Zetor może być uszkodzona poprzez warunki atmosferyczne. Kruche szkło pod wpływem zmiennej aury na dworze traci swoją odporność. Z upływem czasu i nadmiernego użytkowania pojazdu uszkodzeniu mogą ulec gumowe uszczelki oraz prowadnice zabezpieczające. Dlatego wymiany tych elementów są dużo bardziej prawdopodobne niż wymiana szyby. W zależności od typów okien wymiana może tyczyć się różnorodnych elementów. Oto etapy wymiany okna standardowego i zasuwanego.

Niezbędny sprzęt

Podczas wymiany szyba Zetor to nie jedyny element. W celu łatwego wyjęcia szyby z framugi warto zaopatrzyć się w specjalny drut z przewijakiem. Do usunięcia gumowych uszczelek wystarczy nożyk do papieru. Mogą się także przydać preparaty montażowe, m.in. gumowe uszczelki, ramki aluminiowe oraz zasuwy zabezpieczające. Wszelkie narzędzia oraz szyby Zetor powinny być nowe. Kupno rzeczy używanych nie zawsze jest gwarancją dobrej jakości i bezpieczeństwa, o które chcemy zadbać, instalując szyby w kabinie.

Montaż szyby Zetor - krok po krokuUsuwanie starej szyby

Pozbywanie się uszkodzonej okiennicy odbywa się za pomocą druta z przewijakiem. Gdy szyba zostanie wycięta miejsce można oczyszczać i zagruntować. Jeśli uszczelka gumowa uległa zniszczeniu (co często się zdarza) można ją wymienić jeszcze przed zagruntowaniem. Wymiana elementów gumowych odbywa się za pomocą nożyka do papieru.

Klejenie szyby do pustej ramy

W przypadku klejenia warto dokonać przymiarki. Aby móc przykleić prosto szybę Zetor na taśmie malarskiej dopasowujemy szybę do kształtu. Fragmenty, które wystają, docinamy ostrym nożykiem. Po przymiarkach odtłuszczamy ranty, nakładamy klej i dociskamy szybę. Następnie czekamy na wyschnięcie kleju.

Wymiana zasuwy okiennej

Gdy posiadamy okna z zasuwkami niezbędny jest zakup uszczelki głównej, ramki aluminiowej, prowadnicy, po których przesuwa się jedna z tych szyb oraz zapadki, która trzyma szybę, żeby się nie otwierała. Po zakupie podanych elementów można bez trudu montować szyby przesuwane. Dzięki czemu możemy wietrzyć kabinę operatora.
W przypadku montażu warto mieć pod ręką pomocnika, który pomoże przy usuwaniu starej szyby. Dodatkowo szyba Zetor wymaga zastosowania preparatów oczyszczających, które pozwolą na utrzymanie czystości po skończonej pracy.